Tack yogan!

Det är lite mycket på jobbet nu. Många kunder och lite personal, dålig kombination. 

Smet bort till lilla klädbutiken på lunchen för att köpa nya jeans och blev plötsligt medveten om mitt tempo. Andan i halsen och ”skyndaskynda” i huvudet. Betalade byxorna, gick tillbaks till kontoret där jag stängde in mig på ett rum. A N D A S sa jag till mig själv och tog allt lugnare och djupare andetag. Ni anar inte hur skönt det var. Ännu skönare var det att landa på yogamattan ikväll och påbörja ett nytt pass. Jag älskar min yoga! Tror minsann att jag ska investera i ullmatta, väldigt skön att ligga och sitta på. Här hemma kör jag med vanlig matta som jag lägger en filt över.

I helgen fyndade jag böcker i en butik som tyvärr lägger ner. 

Yogaboken hade vi pratat om på kursen och jag hade snålat lite genom att beställa den på biblioteket. När jag sedan hittade ett endaste exemplar i bokhandeln, och dessutom till halva priset, då gjorde jag slag i saken. Tanken var annars att bekanta sig med yinyogan inna jag köpte boken. Översta boken är skriven av Eva vars blogg jag följt i många år. Detta är uppföjaren till ”Om ni inte börjar leva göra jag slut”. 😊

Nej, jag skulle ju inte köpa fler böcker, jag vet…

Dags att krypa till kojs igen, lär väl somna innan jag hunnit läsa de sista sidorna i deckaren som jag håller på med.

Godnatt!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Tack yogan!

  1. WoW skriver:

    Bra att du tog dig tid!

  2. livsglimtar skriver:

    När min mamma efter en stroke fick flytta till ett hem tog jag hand om en ullmadrass och ett ulltäcke, slängde in båda på kemtvätt och har nu en underbar extramadrass i sängen på landet som inte är en toppsäng lik den jag har hemma. Ulltäcket har jag stoppat in i ett påslakan och lagt i soffan, så skönt att sitta och ligga på. Kollade lite hur man gör med dessa ullsakerna, ringde och frågade ett företag, han berättade att folk gör olika, en del ligger rakt på utan lakan, men jag har lakan över madrassen, känns skönast så.
    Mamma kunde inte behålla ullen själv då hon blev inkontinent.
    Yoga har jag aldrig hållit på med, meditation och Qi Gong har passat mig bra. Jag tycker alla dina böcker ser spännande ut.

  3. pysbloggen skriver:

    Andas, jag har en app i telefonen som påminner mig om att ta en paus och bara försöka andas och tömma hjärnan. Borde testa yoga också, härligt att det gör dig så gott.

  4. pysbloggen skriver:

    Föresten, är det hon som skrivit Lingon och lust – serien?

  5. Maria skriver:

    Vad skönt att du hittat yogan 🙂

  6. MarveW skriver:

    Andas, nya brallor och att köpa böcker är ingredienser för en bra dag.

  7. gunnardeckare skriver:

    Yoga kan jag se lite olika ut. Jag har testat men det har inte blivit så mycket av det. Kul för dig att du har hittat nåt som fungerar

  8. miatankar skriver:

    Andas bör man, annars dör man… skämt åsido, ibland rullar livet alldeles för fort. Man måste få stanna upp litet då.

    Sluta köpa böcker sa jag för många år sedan, höll det ganska länge, men de senaste två-tre åren har jag börjat köpa igen. Samtidigt rensar jag bokhyllan mer och mer. Mycket går till sortergården (sopor), annat säljs på Bokbörsen… Men jag måste vara hemma mer innan jag lägger ut mycket, jag måste ju kunna leverera också när någon köpare dyker upp… 🙂

    Lycka till med yogan!

  9. Tomtan skriver:

    Vi kommer aldrig att gömma att andas in men att andas ut!!!!! Att tömma lungorna totalt. Tänk på det!

Kommentera

