Fråga utan svar

Igår satt jag i bilen tillsammans med chefen, på väg till staden och avskedsmiddag för en kollega.

– Vad är roligast med ditt jobb? undrade jag. Jag har fortfarande inte fått något svar. 😕 Troligen kommer jag aldrig att förstå vad som är så magiskt med att ”bli chef”. Vissa människor har goda ledaregenskaper, andra inte. Ett genuint människointresse kan vara en bra ingrediens. Tycker jag alltså. 😎

Åt den godaste burgaren ever, något oväntat på en irländsk pub. Inget sojajox där inte, bara härliga rotfrukter och möjligen någon böna. Ölen satt också som en smäck, Innis&Gunn toasted IPA. Grapefrukt – och smaklökarna skuttade av lycka.

Ni får ha överseende med den dåliga bildkvalitén.

Idag är en ny dag, den första utan mitt bollplank. Dagen har varit lika halvgalen som de senaste dagarna. Humöret har varit på topp och axlarna har flyttats bakåt. Det tackar jag för. 😁

Grillen har levererat pizza och nu ska jag kolla på Let’s dance. Älskade sambon slamrar i köket och förbereder morgondagens herrmiddag. 

*P*
 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Fråga utan svar

  1. livetslimbo skriver:

    Ja det där med chefandet….jag har liksom inte fattat tjusningen. Jag tror att bra hand med människor och att SE människor är en mkt bra egenskap som chef. Människor som blir sedda och lyssnade på tenderar att vara mer lojala, anstränga sig lite mer och därmed skapa bra resultat. Det hänger ihop.

  2. Corleonia skriver:

    Jag tror att ibland halkar en del in i det skrået bara – en del blir bra andra sämre.
    Lät gott med burgaren. 🙂

    Ha en fin lördag!

  3. Maria skriver:

    Lönen? Ett steg uppåt för inte är det så roligt. Jag har testat och slutat. Ingen är nöjd med chefer egentligen. Personalen under kräver underverk, personalen över resultat och själv tillhör man ingen flock alls på arbetsplatsen

    • pbloggen skriver:

      Jag har haft fantastiska chefer genom åren. Kände mig uppskattad när jag själv var pytteledare över ett gäng.
      Klart att det handlar om pengar och status.

  4. Znogge skriver:

    Rätt personer borde bli chefer men tyvärr är det inte alltid så. Min nuvarande är dock bra tycker jag men vet att alla inte delar min uppfattning. Många lockas nog av pengar och den status som det innebär.

    En hamburgare helt i min smak!

  5. krackelerad skriver:

    För mig är det att så länge jag har ett driv och ett engagemang att vilja dela med mig så kommer jag att fortsätta. det är inte det att själva titeln chef i sig är något att jaga. Mer att jag känner att jag faktiskt har kunskap att göra något bra och forma det som jag tror blir bra för våra klienter och för medarbetarna.

Kommentera

