Tacos och fotbollsspel

När mAnnen skulle ha Herrmiddag drog jag iväg till dotter och barnbarn. Jag hade försökt flirta in mig på annat håll, men attraktionskraften var visst inte så stark. 🤔

Så där på Mormorsvis mellanlandade jag och fyllde ett par matkassar på COOP. Smet inom bokaffären där hyllorna numera gapar ganska tomma. Sist jag var där såg jag Niklas Orrenius ”Skotten i Köpenhamn”, men la band på mig. Hade turen att få det sista exemplaret igår. Karaktären sviktar emellanåt. 

Ägnade kvällen åt att spela ett fotbollsspel och lite Memory med Lille prinsen. Det är en go kille med massor av energi och för varje gång vi träffas, lär mig något nytt om hur han fungerar. 

Vaknade lite ledbruten, eftersom en liten människa på snart fyra år tar mycket mer plats i anspråk än en mormor på 53. Blir oftast lite tjurig på morgonen, då kroppen piper och gnäller på diverse ställen. Förstod idag på en blogg nära mig, att jag inte är ensam om fenomenet. 

Kom hem till en mycket nöjd sambo, hans middag hade blivit lyckad. Härligt! Vi premiärcyklade en liten sväng tillsammans, men vinden var fortfarande frostig. Jag ska fira Valborg genom att försöka förstå mig på bostadsrättsföreningens nya fakturasystem, en kopp italienskt kaffe till det. 

Senare idag kommer dottern med son och eventuellt deras kompis, förövrigt ”vår” målare. Lite grillning och kanske ett besök uppe vid bålet, fast det där brukar glömmas bort. Vi får se hur det blir med det. 

Hur spenderar du dagen? 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Tacos och fotbollsspel

  1. Anneri skriver:

    Här spenderas dagen mest i lugn och ro med lite inomhuspyssel. Möjligen åker vi och ser på någon vårbrasa men, som du också skriver, brukar det nog mest glömmas bort.

  2. Nickanlinda skriver:

    I tystnad… Är mkt förkyld och det har satt sig på stämbanden. SUCK! 😑

    • pbloggen skriver:

      Nu igen? Är du fortfarande förkyld så där ofta? Hoppas att du har kryat på dig, nu är det ju strax helg igen.
      Längesen vi sågs, det får vi göra nåt åt. 😍

  3. Maria skriver:

    Med dottern, vi åker jojo mellan Märsta, Trångsund, Sköndal och Blåsut 😀

  4. Corleonia skriver:

    Blev inget av det jag tänkt – det blev däremot en tur med en kompis till Ikea – kom ut därifrån med lite av varje jag hade tänkt köpa – bara inte idag från början. 🙂
    Sedan blev det en härlig promenad vid Unda som det heter utanför Uddevalla. Nu hemma och kaffe på programmet. 😀
    Ha en riktigt go valborg. 🙂

  5. MarveW skriver:

    Gillar att du har en bokhandel att smita in i. De behövs.

  6. Jag skriver:

    På knä i rabatten.

  7. livetslimbo skriver:

    Middag hos vänner och kolla lite brasa. Nu är klockan ett på natten och vi har filosofiska samtal. Älskart

  8. Znogge skriver:

    Lite trädgårdsarbete och lite allmänt småpyssel! Lagom så…

    Kram

Kommentera

