Återhämtning

Arbetsdagarna har varit fullproppade av kundmöten och högen med DåligtSamveteÄrenden har haft en maskrosängs växtkraft. Igår vände det, mapp efter mapp tömdes och kunderna fick sina svar. Det gör underverk för måendet. Lunch på återinvigd restaurang med ett par kollegor likaså.

Väl hemma på kvällen bjöds det på ugnsstekt röding och rostad sötpotatis, två slurkar vitt vin som var kvar sen helgen. Tankar utbyttes mellan mig och mAnnen. Det där som oroar oss som föräldrar på varsitt håll luftades. I kylen låg några rabarber som skivades ner, blandades med lite potatismjöl och råsocker och lades på smördegsplattor. Nygräddade smälte de samman med en skopa vaniljglass och smaklökarna kråmade sig av lycka. 

Levande ljus och dito funderingar i soffan med paddan, aka Min lille vän. Stillhet när mörkret sänkte sig. En underbar torsdagkväll.

Idag väntar fler kundmöten, fredagslunch med kollegan och sedan är helg – igen. Ikväll hoppas jag på mysig samvaro hos ”min kompis B”, mannen med de mjuka kramarna och snällorden. Han som målar och skriver sig ur en mörk period. Hos honom väntar en liten tavla på mig och mAnnen och några vänner till. Jag ser framemot några opretentiösa timmar utan fasaner som speglar sin fjäderdräkt i varandra. 

Vad förväntar du dig av dagen?

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Återhämtning

  1. Maria skriver:

    Förväntar mig en spruta i knäet, nya ögonfransar, att allt jobb innan semestern ska bli klart, att dottern tömt mitt sovrum, att jag kan bädda på madrass på golvet till mig 🙂
    Din dag låter trevligare

    • pbloggen skriver:

      Jag hoppas och tror att allt på din fredagslista blev avbockt. Oavsett vilket så är du iväg nu. Underbart med lång semester!

  2. Anneri skriver:

    Hemmajobb inledningsvis för att därefter ge mig iväg på ”länsmöte” i storkommunen. Efter det förväntar jag mig en lugn och skön kväll 😉

  3. Znogge skriver:

    Så skönt att det vände och att surdegarna kom undan. Kommer man väl till skott så känner man oftast stor lättnad efteråt. Jag jobbar som vanligt och i kväll förväntar jag mig en trevlig bokcirkel. Gott nog så.

    Trevlig fredag!

  4. pysbloggen skriver:

    Det låter som att det säkert blev en härlig kväll!

Kommentera

