Alla dessa möten

Jag ångrade mig och gick tillbaka för att ta en burk inlagd paprika. Hon letade efter kikärtor i tetra. 

Det obligatoriska: Hej! Det var längesen! Hur är det?!

Det lika obligatoriska: Jodå, det är bra… 

Jag hann höra de tre punkterna innan hon fortsatte: eller… nja… inte riktigt kanske… Det är kaos. Faktiskt kaos. Men jag hanterar det. 

Ord av ärlighet, naket och avskalat. Bara sådär bland de konserverade grönsakerna på COOP, en onsdag i maj.

Vissa människor slår an en speciell ton hos mig, hon är en av dem. Jag berättade det för henne några timmar senare. 

Vänskap – interaktion – jag har funderat en del över det den senaste tiden. Viktigheter – ärligheter.

Människorna i mitt liv.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Alla dessa möten

  1. pysbloggen skriver:

    En bra sak att fundera på.

  2. WoW skriver:

    Ibland orkar man svara ärligt ibland orkar man bara med standsrdsvaren… men visst är det skönt när folk släpper på gardet och öppnar sig och visar sin mänskliga sårbara sida sådär oförberett och naket.

  3. Znogge skriver:

    När man ställer en sådan rutinfråga så väntar man sig att få ett rutinmässigt svar men så blir det inte alltid. Då vill det till att man kan ta sig tiden och lyssna.

    • pbloggen skriver:

      Mmm… jag är ju lite knäpp och vill att såna frågor ska vara ärliga och att tid för lyssning finns. Annars passar ”Tjena hej! Det var längesen!”

Kommentera

