Pffft…

Slutade tidigt idag. Kortdag i branschen. Lastade en kundvagn full av grönsaker, åkte hem och gjorde biffar på kronärtskockshjärtan och panko. Zuccinisallad med bönor till det, men längatde efter burgarkänsla och kompletterade med bröd, ajvar och nypicklad rödlök. Drack ett glas vin och samtalade med mAnnen. Sen gick luften ur mig totalt. Letade mig in till soffan och här häckar jag flera timmar senare. Det får vara så, troligen för att det behövs. Morgondagens lilla vandring har vi dragit oss ur, trots att vi sett framemot den. Hallands väderö ligger kvar när orken återvänt. Livet spretar och semestern närmar sig, om en vecka befinner jag mig på lite sydligare breddgrader.

Imorgon händer inget. Sova tills jag vaknar, äta frukost tills jag blir rastlös. Sätta finvännens vackra bilder på mer exakta platser. Nu är de upphängda på lånade spikar och de är värda mer än så. Kanske blir det spontanbesök hos någon vän, precis som i måndags då jag drack gudomligt gott kaffe, sådär starkt som bara mina italienska vänner bjuder på. Oväntat prat och kloka ord som värmde ett mormorshjärta. 

Kanske fortsätter jag läsa Tove Folkessons ”Sund” och förundras över hennes sätt att hantera språket. 

Just nu vet jag inte, det enda jag vet är att den lediga torsdagen kommer att komma och gå. 

Gonatt!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Pffft…

  1. livetslimbo skriver:

    Livet spretar. Ett mycket bra uttryck. Fan vad mitt liv spretar 😉

  2. Maria skriver:

    Låter som bra spretande ändå

  3. Ann skriver:

    Ha en skön vilodag. De behövs verkligen ibland. Det blir ungefär samma här

  4. pysbloggen skriver:

    När livet spretar är det bra att samla ihop sig.

  5. NinnaO skriver:

    Låter skönt! Ha en hel vilohelg!, tycker jag. Det ska jag, med vad som än faller mig in. Sova länge. Äta brunch istället för frukost. Ha det gött gött.

  6. Anneri skriver:

    Ja nog är det spretigt ibland – livet. Ha en skön vilohelg, klokt att lyssna på kroppen och knoppen 🙂

  7. Znogge skriver:

    Lediga dagar har en förmåga att gå snabbt! Trots att jag egentligen inte gjort något och njutit av det närmar det sig kväll. Men ledigheten den behövdes så jag klagar inte.

    Kram

Kommentera

