Tredje gången gillt

Jag sitter med kaffekoppen och ser på de vackra rosorna jag fick igår, för att jag är ”en sån fantastisk mormor och mamma”. Känns fint. 💕

Det är sköna dagar nu, torsdagen blev precis sådär behaglig som jag hade önskat. Finvännens tavlor kom upp på en egen vägg och jag är hjärteglad över dem. Svart passepartout blev pricken över i. 

Här börjar jag om mitt inlägg för tredje gången idag. Jag och WP har kommit på kant med varandra…

Det är inte lika roligt att skriva tredje gången, som första gången. Flytet är borta. Vad spelar det egentligen för roll om det här inlägget publiceras eller inte? Det är klart att någon av er undrar hur det gick med torsdagen och om jag haft en bra helg. 😎 Jotack, det har jag. Näsan har blivit lysande rödrosa efter en skånerunda i lillbilen, att åka nercabbat har visst den effekten när sommaren slösar med sin kärlek. Kroppen kyldes effektivt av med ett dopp i havet vid Mossbystrand, min favoritbadplats. Elva grader i vattnet gjorde att livsandarna kippade lite efter luft. Härligt!

Ingen trängsel där inte…

Det var nåt mer jag ville berätta, men orden har försvunnit ut i cybern. Kanske skulle jag skriva att jag var och lunchade i Åbergs trädgård i torsdags? Åt en riktigt god paj där med palsternacka, som jag improviserade ihop här igår. Köpte ett gäng tagetes, denna tantblomma som jag kör en retrovariant av i sommar.

Improvisationspajen bjöd vi på tillsammans med massor av havskräftor, som mAnnen haft med sig hem från Bästkusten tidigare under dagen. Lite boulespel och gemyt tillsammans med vänner. Invigning av nya trädäcket som visade sig vara en perfekt plats att sitta på tills midnatt. Tack vare det lilla skärmtaket hölls nattfukten borta. Finfint att efter femton år i lilla radhuset fortfarande kunna göra nya upptäckter. 

Dagen idag är slö. Strax kommer Äldsta med son hit, vi ska äta rester från igår och umgås en stund. Käre sambon åker till sin mor och firar. Var och en till sitt. Känns bra att det fungerar och inte väcker sura miner. Sitter i en korgstol och hör regnet smattrar mot skärmtaket, minns husvagnssomrarna med barnen och deras pappa. Jag som aldrig trodde att jag skulle stå ut med just den semestervarianten, trivdes faktiskt riktigt bra med den. 

Ja, några större revolutioner kan jag alltså inte dela med mig av. Nu ska jag vattna i växthuset. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tredje gången gillt

  1. Maria skriver:

    I indiska filmer äter dom alltid taget, vad tror vi om det?

  2. pysbloggen skriver:

    Tusan vad härligt! Hör har vi knappt 11 grader I luften

  3. Corleonia skriver:

    Ash vad trist med att få göra om men det är ett trevligt inlägg detta som blev. 🙂

Kommentera

