Kärlek och vänskap

Vi har ju alla varit med om att kärleksrelationer har tagit slut. Ibland med dunder å brak, ibland lite mer stillsamt. Det kändes helt enkelt inte längre, det där som hade hettat till månaden innan. 

Vänskap har sällan varit så ”av och på” i mitt liv. Relationer till vänner har helt enkelt bara runnit ut i sanden. Jag har insett efter ett bra tag, kanske när någon som jag brukade umgås med la upp nåt på Facebook och jag har konstaterat att ”det var längesen vi hördes av”. Dramatiken har varit obefintlig.

Vi passar in i varandras liv i perioder, som pusselbitar, men livsresan formar om oss och plötsligt skaver det och passformen är ett minne blott. Jag väljer att tänka så just nu, mitt i en sån där pusselbitsprocess. Det är nog inget större fel på mig, jag passar bara inte in längre. 

Tänka sig, här sitter jag på en gård i Toscana och skriver om livet. Lite av en dröm…

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Kärlek och vänskap

  1. Corleonia skriver:

    Vänskap som består genom livet är bara med några få riktigt goda vänner. Man tar alltid vid i samtalat på något vis som sist man slutade – märkligt fenomen. Och många har passerat ut utan spår .. eller blivit bortvalda av orsak.
    Toscana – dit vill jag resa någon gång – det ser så fint ut där. 🙂

  2. miatankar skriver:

    Kloka o insiktsfulla tankar av både dig och föregående kommentar.

    En del relationer känns mer o mer ansträngda, då är det dags om man vill jobba på att förbättra eller gå vidare.

  3. Maria skriver:

    Nya erfarenheter och nya pussel att lägga

  4. gunnardeckare skriver:

    Man lär sig mycket om livet när man är i Toscana. Särskilt hur man med ganska enkla medel kan njuta av livet.

  5. WoW skriver:

    Så är det vänskap och relationer kommer och går, de flesta helt odramatiskt.
    Autocorrect ändrar ofta hundens namn till Toscana så jag hamnar ofta där 😉
    Även IRL har jag varit där och njutit, det har aldirg känts fel 😛

  6. Ko skriver:

    Vacker tanke om pusselvänner

Kommentera

