Det svänger…

Solsken och skratt och dans ena dagen, ena stunden. Raseriutbrott, spott och saker som slängs nästa stund. Jag hänger inte med, ingen hänger med. Det gör så vansinnigt ont i själen, den där förbannade otillräckligheten. Kreativiteten går på högvarv och vi försöker hitta nya lösningar hela tiden. En gång levde jag nära en man som krävde samma behandling, det tog slut en dag när mitt förnuft högg tag i mig. Det funkar ju inte här. Vi måste alla hjälpas åt, detta handlar om ett barn som inte själv är skyldig till det som händer. 

Gårdagen var fin, med utflykt, stenklättrande och glassätning. Lite Pippi på det och dagen var fulländad. Idag var han arg redan när han vaknade, den lille. Jag nådde min gräns och höll mig undan med tvättsortering, bäddning och diskning. Nu är huset tomt och tyst, mAnnen spelar golftävling, den lilles morfar har hämtat de två andra. 

Jag ska ta en promenad med ljudbok, tror jag. Sommaren har glömt bort min del av landet, men å andra sidan får jag väl njuta av rosblomningen lite längre då. 

Greppar efter halmstrån och skrev till en vän idag, kvinnan som jobbar med barn som har autism. Frågade om jag får prata med henne om det som blivit min vardag.  Hon ringde på studs och självklart ska vi prata, redan ikväll. 💕 

Utflykten gick till Sveriges sydligaste udde. Räkmacka med hemslagen majonnäs, öl från närbeläget mikrobryggeri. Ja, allt det där bästa ni vet. I strilande regn.


*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det svänger…

  1. Loppsockan skriver:

    Lever ju själv med äldsta med autism. Och det blir lättare på sätt och vis, att hänga med i utbrotten. Eller fel, det är som jag fått en ny kanal i huvudet som kan förstå varför de kommer. Ana när det svänger även om det inte på ytan syns. Det är inte lätt, och det är en lisa för själen att prata med människor som förstår.

  2. gunnardeckare skriver:

    Det låter verkligen jobbigt! Bra att få kontakt med andra som har samma erfarenheter

  3. pysbloggen skriver:

    Att få hjälp, att få verktyg är viktigt.

  4. lenaikista skriver:

    Att prata med någon som vet låter väl jättebra (inget halmstrå alls. 😉 ) Jag vet inte just kring detta, men annars finns ofta nätverk för anhöriga. Det skulle jag gärna ha haft en period tidigare i mitt liv…

Kommentera

