En annorlunda sommar

En söndagsmorgon för snart tre veckor sedan väcktes jag klockan 05.38 av orden ”Mamma, det har börjat nu”. En knapp timme senare satt jag i en taxi tillsammans med min äldsta dotter på väg till Förlossningen i Malmö. Ytterligare någon timme senare, vid tiotiden, såg jag min dotterdotter för första gången. Allt hade gått bra och fort. Barnmorska och sköterska vara underbara och jag själv ett under av lugn. 😎

Det är ju inte lätt att veta hur man ska reagera i sån situation. För mig var det stort att få vara där, en upplevelse för livet.


*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till En annorlunda sommar

  1. Maria skriver:

    Nu förstår jag inte riktigt hur många barn du själv har men grattis ändå 🙂

  2. Jag skriver:

    Grattis mormor! Vårt femte kommer i september. Måste ha varit en stark upplevelse.

  3. Anneri skriver:

    Grattis! Jag gissar att det var en upplevelse utöver de vanliga!

  4. lenaikista skriver:

    Grattis! Min dotter ringde när de åkte in. Jag väntade lite med att ringa tillbaks, tänkte att alla inte har så bråttom att föda som jag. Men det hade hon. 🙂 Sen låg han där o såg lite mallig ut, sådär som de gör.

  5. WoW skriver:

    Babylycka in da house 👶🏽😍

  6. livetslimbo skriver:

    Åh jag vet precis. Det är så häftigt.😍

Kommentera

