Förr och nu

Det var bättre förr. Då kunde man nämligen få lite vägledning av poststämplen på kuvert, om man inte kunde identifiera avsändarens handstil. 

Jag fick ett brev idag, förstår ni. Inuti låg en lapp undertecknad av ”Annika”, nu råkar jag känna fyra Annikor, så hjärnan fick sättas igång. Annika i Malmö skriver annorlunda, så hon föll bort. Övrigas handstilar har jag ingen aning om, så jag gissade vidare. Nåväl, svaret var min traktorvän i norr. Du anar inte hur överraskad och glad jag blev för korten med klokord på. Ord med hopp, så jag borde kopplat ihop det med ditt nya namn. 😉

Bloggvänner – det är grejor det! 💕

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Förr och nu

  1. Maria skriver:

    Ah, skånska ”poststämlen” 😊

  2. Corleonia skriver:

    Håller med om att det blir lite anonyma orter. Som bilar – förr kunde man se vart de kom ifrån på registreringsskylten. Och en annan grej – på många fordon står bara mobilnummer (hantverkare ex) men vad gör dem och vart kommer de ifrån? 😀

    Härligt få oväntad post så där – med fins ord.
    Ha en fin dag!

  3. pysbloggen skriver:

    Jag tänkte lite på det när jag skrev den lilla lappen, men tänkte att du är en klok människa, du listar ut från vem det är. Puss på dig.

  4. WoW skriver:

    Vad roligt med oväntad överraskningspost 😀

  5. Znogge skriver:

    Sällan man får personliga brev numera. Lite tråkigt men så är det bara….

    Kram

Kommentera

