Tramsigt?

Det är ju ingen hemlighet att livet skaver här just nu. Lyckan i det hela är att favoritårstiden börjat ge sig tillkänna med mer syre i luften. En semesterresa väntar om några veckor, men att fly från sig själv hjälper ju föga. Kanske solsken och lata dagar, miljöombyte och nya intryck kan lätta på känslan?

Imorse var jag ju på kant med mig själv och jag är en motsträvig en att försöka tala tillrätta. Men idag kom jag på en grej! Istället för att göra som vanligt, tog jag Lilla blå till jobbet. Motorväg byttes mot mindre vägar och jag lät John Fogerty sjunga för mig hela vägen. Lillbilen körs för sällan av mig, bot och bättring innan den ska ställas undan för säsongen. Småsaker i världsalltet, men det funkar. 🙂

20170823_111159

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Tramsigt?

  1. WoW skriver:

    Ett litet steg 🙂

  2. Jag skriver:

    Inte ett dugg tramsigt. Det gäller att hitta de där små sakerna som avleder och skänker glädje, som hjälper en att uthärda och kanske undan för undan hitta vad som hjälper en tillbaka till vardagsglädjen trots allt.

  3. Jag skriver:

    Glömde: en jäkla snygg bild med rapsfältet till den blå!

  4. Maria skriver:

    Vilken liten lyxbil att förgylla vardagen med 😊

  5. MarveW skriver:

    Så klokt. Jag var ju på ett seminarium igår och vi talade bland annat om vad man kan göra när det börjar kännas lite tungt (det gör det ibland och det är klokt att ha en strategi som man kan ta lite kontroll över läget). Enligt läraren är man antingen
    – en tänkare som tex tänker sig fram till hur det ska bli bättre, skriver listor mm
    – en som känner dvs måste få in den rätta känslan innan man kan komma tillbaka till toppen igen;
    – en som handlar dvs gör saker, måste aktivera sig.
    Vi som deltog tyckte nog att vi hade lite av varje. Vi pratade mycket om att det som fungerar är att skriva listor, prata med vänner, promenera eller annan fysisk aktivitet. Någon som sägs vara toppen är körsång!
    Själv funderade jag på om jag skulle sätta upp bilkörning på min lista. Det är så skönt att få glida fram på småvägar med dånande musik.
    Det viktigaste är att hitta vad som passar för just dig.

    • pbloggen skriver:

      Toppenbra inlägg och tankar! Körsång funkar på mig, precis som fysisk aktivitet. Förra terminen hittade jag tillbaka till yogan och den längtar jag efter, den börjar om en månad.

  6. Znogge skriver:

    Inte tramsigt alls. Det lilla kan göra stor skillnad!

    Kram

  7. livetslimbo skriver:

    Hösten är min favorit också. Lite ordning o reda är tillbaka, klar luft, inte för varmt. Och så färgerna.

Kommentera

