Just idag! 

… är jag stark, just idag mår jag bra…

Nej, det var inte det jag skulle skriva, men musiken ligger ju alltid nära när jag skriver. Idag är jag återigen omåttligt förtjust i livet. Sådär att det sprattlar och bubblar i mig. Luften kändes frisk och fuktig när jag tittade till lilla växthuset för en stund sen. Några tomater fick följa med mig in i köket, ikväll ska de serveras till några goa vänner. Vänner som jag känner mig trygg med och som jag längtar efter att få träffa.

Första september. Livet har lättat lite nu, här hemma lägger vi sommaren bakom oss just idag. Sånt som har skavt och gnagt är borta nu. Vi landar och hittar energin igen. Nya insikter gör livet lättare och jag vill träffa folk och snacka skit, djupdyka i funderingar och trivas tillsammans.

Solen står lite lägre och rönnbären är sprängfyllda med färg. Hej hösten, nu fortsätter vi framåt!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Just idag! 

  1. Maria skriver:

    Ist för den populära handhjärtarna har du imhjärta 🙂

  2. MarveW skriver:

    Härligt. Själv bryr jag mig inte om att det har blivit höst i kalendern. Jag går efter meteorologin och njuter av sensommaren.

Kommentera

