Precis så!

Kvällen blev precis så mysig som jag hade hoppats på. Kära A och henes sambo trillade in när mAnnen stod och rullade lammfrikadeller. Just det där att det är ok om man inte är riktigt färdig när vännerna kommer, det gillar jag. Det opretentiösa, det familjära. Allting kommer ju på plats, förr eller senare. Det gällde även målarvännen, som lyckades irra bort sig i lilla byn, men som så småningom hittades och lotsades in i vår trädgård. 

Våra tomater hade hackats ner tillsammans med lök, basilika, olja och kryddor och serverades på grillat surdegsbröd. Slurp! Vi kunde faktiskt sitta ute och äta, det tackar vi för! När det sen var dags för frikadeller i tomatsås flyttade vi in i köket. Pratigt, mysigt och gott. Väninnan bidrog med äpplepaj som serverades med vispad grädde, citronkvarg eller vaniljsås. Det var bara att välja, själv tog jag kvarg och grädde och kan varmt rekommendera kombinationen. 😉

I veckan har vi tömt sambosonens lägenhet och då fick en dammig gitarr följa med hem till oss. Den hittade de musikaliska männen igårkväll och *tadam* så var den avdammad och stämd. Ett par munspel trollades fram ur målarvännens ryggsäck och sedan var de igång, mina spelande vänner. Åh, vad jag tycker om det! 

Det pratades högt och lågt, spelades egenskrivna låtar men även violinkonsert (här tackar vi en streamingtjänst för bidraget). Kort sagt: en kväll helt i min smak!

Idag vaknade jag vid sjutiden, smög upp, bakade scones och njöt av en färgrik frukost. Visst är buketten härlig? 


Resten av lördagen är oplanerad, men jag är lite sugen på att följa bloggvännens lördagstips och ta bilen mot okänt mål. Ikväll vet vi. 😉

Ha en skön lördag! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Precis så!

  1. Nickanlinda skriver:

    💙💚💛💜

  2. MiesLiv skriver:

    Just så där vill jag ha mina vänkvällar. Lät superhärligt. ☺

  3. pysbloggen skriver:

    Jag vill också vara i ditt kök!

  4. Maria skriver:

    Låter som en sån kväll som du behövde

  5. MarveW skriver:

    Vänner, god mat, musik och sensommarglädje. Jag tycker att färgerna i bilden speglar den värme du förmedlar i texten. Vackert!

  6. WoW skriver:

    Skönt när allt klaffar och det som var tänkt som avkoppling verkligen blir det med ❤️

  7. Znogge skriver:

    Precis så ska en kväll med vänner vara!

Kommentera

