En helg vid havet

Familjen som jag blivit en del av sedan fyra år, har en tradition att träffas en dag med ojämna mellanrum och göra något roligt ihop. Den här helgen ägde det hela rum på Björkö, där mAnnens dotter bor. Väderleksprognosen hade hotat med regn, så uteaktiviteterna avblåstes till förmån för en träff på Boulebaren inne i Göteborg. Det gick väl sådär för mig, men det var kul ändå. Möjligen lite träigt med hittepåregler. Under flera år i tidernas begynnelse, åkte jag runt med barnens far både i Sverige och utomlands och såg mängder av boulematcher, eftersom han var väldigt aktiv inom sporten. Nåja, i lördags var det lek… 🙄

Väl ute på underbara Björkö, drogs matfixande igång. Jag fixade caprece, sallad och tzaziki. Potatisgratänger och bröd trängdes i ugnarna, och i köket var det full aktivitet. Den här familjen är fantastisk på att göra saker ihop. Det bara flyter på! 

Flera promenader hann vi också med. Själv vaknade jag vi sjutiden igår och eftersom mAnnen också var pigg, gick vi ut en sväng. 

Nere vid Badföreningen åkte kläderna av och en av oss doppade sig halvvägs, medan den andra simmade en sväng. 🐳 Absolut ljuvligt med morgon och att stå och torka i vinden efteråt. Ibland undrar jag om jag tror att jag ska bli 150 år..? Jag som så gärna vill komma nära havet, varför gör jag inte slag i saken?! Pengar? Jobb? Kanske lite så ja. 

Nåväl, helgen var härlig och det är undrbart att se Kärmor mitt i allt detta. Vilken ynnest för henne att få uppleva barn och barnbarn och deras respektive i en skön röra. ❤️


Nu är det måndag igen. En arbetsdag, sedan semester. Det ska jag klara!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En helg vid havet

  1. Maria skriver:

    Man blir lycklig vid havet och jag förstår Lindell ”Nära havet vill jag bo”
    Men du din galning badar…..

  2. livetslimbo skriver:

    Wow vad mysigt. Njutbart på många plan. Umgänge, matlagning, hav och bad. Ja det där med att göra som man känner är svårt för medvetet eller undermedvetet så tar man hänsyn till andra/annat istället. Så känner jag ofta. Jag glömmer också ställa mig frågan: vad vill JAG.

  3. walkaboutsweden skriver:

    ”Kärmor”!
    Älskar’t. ❤️

  4. MarveW skriver:

    Härligt. Så vackert! Och jag gillar traditionen att göra kul saker ihop!

  5. pysbloggen skriver:

    Vi flyttar kollektiv till havet!

  6. Znogge skriver:

    Vilka härliga dagar! Egentligen borde vi se till att förverkliga våra drömmar här och nu men helt lätt är det inte alltid…

  7. miatankar skriver:

    Det låter som det är en trevlig och behaglig samvaro i er familj! Ibland blir det mindre bra när många släktingar träffas… 🙂

Kommentera

