Nystart

Äntligen har yogan dragit igång igen! Den började förvisso förra veckan, men då var jag i Italien. 

Åh, vad jag rycker om min yoga! Nu ska jag hålla igång hemma också, den ambitionen försvann ju ganska snabbt i våras. 

Jag går på kundaliniyoga den här terminen också, ska se om jag kan testa ett yinyogapass en kväll i höst. Om man missar ett passkan man (i mån av plats) ta igen det en annan dag i veckan. Då kunde det ju vara lämpligt att prova något nytt.

Det var härligt att komma in i det fina lilla yogahuset med den mysiga stämningen ikväll, landa på ullmattan, sluta ögonen och fokusera på sig själv och sin andning. Sedan var det dags för kråkor, kobror, grodor och ett litet kylskåp – typ jag då. 😂

Vid den långa vilan somnade kvinnan bredvid mig och andades så lugnt och ljudligt. Själv hade jag lite för mycket pingpong i hjärnan, men det är bara att träna vidare. 

Tror minsann att jag ska kolla på en sån där ullmatta nu, den är så skön att göra yoga på. Tänkte på dig, Maria, och dina ullsängkläder. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Nystart

  1. Maria skriver:

    Finns det ullyogamattor? Mysigt! Yoga låter härligt på det stora hela

  2. MarveW skriver:

    Så välgörande med yoga. Det där ser så mysigt ut. Har du någon ”egen” yogaplats hemma? Jag har försökt att skapa en mysig plats men tycker att det är svårt. Men det vore en dröm att kunna yogan som en naturlig del av livet, att ha en lättillgänglig plats som är så där mysig.

    • pbloggen skriver:

      Nej, jag har ju inte det. Tänkte på vikten av det igår, det ska vara enkelt att göra några övningarna och det får inte hindras av att det är bökigt att förbereda.

  3. WoW skriver:

    Ser jättemysigt ut 😃

  4. Maria skriver:

    Vad är den där lilla saken intill som ser ut som en servett?

  5. Znogge skriver:

    Vilken tilltalande och behaglig inredning i lokalen!

Kommentera

