AW med försening

Ibland blir det inte som man tänkt sig. I torsdags skulle jag möta en söt vän på en uteservering i Malmö. Planen var att lämna arbetsorten lite efter fem. Nu blev det inte så eftersom busstrafiken stod stilla pga en olycka ute på motorvägen. Jag kunde inte göra mycket mer än att vänta. Söta vännen i sin tur tog ett glas vin under tiden, men i det flödande solskenet blängdes det på min tomma stol. Det var knökfullt överallt och där stod min stol och räckte tunga. Vännen – som är av en driftig natur – ringde då en annan vän, som kom ner och underhöll tills det att jag kom flåsande över kullerstenen på Lilla torg, en dryg timme försenad. Den inkallade vännen fick såklart sitta kvar och jag fick bekanta mig med ytterligare en trevlig kvinna.

Ämnena studsade, vi pratade lite jobb, lite barn, lite män och en hel del träning. Hoppla! Plötsligt var det bestämt att vi skulle börja ”springa”, för att kunna delta i ett kort lopp till hösten. Hur gick det till?! Igår fick jag ett träningsschema från söta vännen och ikväll upptäckte jag att jag satt och kollade träningsskor på nätet. Jag?! Det märkliga är att någonstans inuti mig känner jag mig nyfiken, på tröskeln till motiverad.

Söta vännen passade på att bjuda hem sig till mig på lördag, för mer prat och mer vin. Det kan ju bli en intressant kväll! 🙂

Förresten så tror jag nästan att det håller på att hända något helt annat i mitt liv just nu också. Fast jag är så förvånad och förundrad att jag väntar med de tankarna. 😉

*P*

Detta inlägg publicerades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till AW med försening

  1. Maria skriver:

    Låter ju jättespännande! Hela livet ska bygga på nyfikenhet inför det nya, det kallas att leva 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Ja, just nu är det bara udnerbart att leva! 🙂
    För övrigt så har jag sålt in äggvita på flaska till kollegorna idag, eftersom jag fick låna kylskåpet till min idag. Nyfikna var de!

  3. Maria skriver:

    Vad bra, folk ska vara nyfikna på bra saker 🙂

Lämna en kommentar